fredag 10. april 2009

Påskeparty - Del2

Lanfredagsfjæra
Denne tradisjonen har vi hatt i mange år.

Og vi bruker å dra til Steinvikholmen
her er utsikten mot Frosta og Fosenalpene


Her er en del av slottet denne delen blir kalt "Bonden"
En god stund har de drevet med opppussing av ruinene.

Her er et bilde av hvordan de tror Slottet så ut når det var ferdig i 1532
Og her kan du lese om Steinvikholm slott, og her er enda mer.

Regner denne er igjenglemt verktøy fra de som holder på med opppussingen.
Og det ikke er ettrlatenskaper fra Erkebiskopen ;oD

Tanga har et godt grep om Fordbordstoppen :=)

Midnattsopraen Olav Engelbregtsson, som spilles her hvert år i august starter slik:
"Det skjer i natt når alle søv,
det skjer i natt når sjøen flør..."


Det er helt spesielt å overvære en opera utendørs en mørk sensommerkveld,
der været og bølgeskvulp er det som omgir deg! + en flott opplevelse!

Her kan du se endel bilder fra Steinvikholmen som vi kaller det.
Jeg husket ikke å ta et oversiktsbilder idag, og de bildene jeg har tatt der ute før
hadde jeg ikke liggende på maskina mi (enten er de borte eller så har jeg flytta dem vekk :o] )

5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av et nydelig sted:) kan godt forstå at dere vender tilbake hit.

    SvarSlett
  2. Kjekt med tradisjon, og så herlig når blomstene begynner å titte frem. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Steinvikholmen ja.. Planlegger et besøk dit ja. Håpet det lar seg gjøre i år. Ha et fortsatt flott party.

    SvarSlett
  4. Trivelige bilder som man kommer i god påskestemning av:)
    Takker for besøk på mitt påskeparty:)

    Kos deg videre i påsken:)

    SvarSlett
  5. Ja jeg har vært på opera på Steinviksholmen, det var en kjempeopplevelse :) Er foresten lenge siden vi har vært på Steinviksholmen i det heletatt - det er jo et flott utfluktsmål!

    SvarSlett

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar ღ