søndag 8. mars 2009

ABC i ord og bilder - A

Jeg har tatt i mot en utfordring fra Petunia på Hobbyboden.
Hun har fått ideen fra ABC Wednesday,
dermed blir ABC i ord og bilder den norske utgaven

Det blir spennende å delta, og jeg vil gjerne rette en stor takk til
PETUNIA for ideen og utfordringen!

Her kommer første bokstav:
A

ALLIUM
Jeg starter med en blomst,
for blomster er en stor del av mitt liv og en stor hobby.
Dette er en Allium aflatunense 'Purple Sensation'
eller Kirgisløk som vi kaller den på norsk.
Allium er en dekorativ plante
både når den er i blomst og som frøstand,
den er også veldig fin som avskåret.
Og det er en holbar snittblomst
altså en løkblomst vi kan ha mye mer av. ;D
Denne purpurfargen er en yndlinsfarge i hagen min ;))

12 kommentarer:

  1. Takk for at du ble med på dette "memet"! Den første runden har gått over all forventning! Det er en nydelig blomst du viser frem og jeg får lyst med en gang å sende deg videre til min gode bloggvenninne Ida sin blogg:
    http://surfida.blogspot.com/
    Den bloggen kommer du til å like!
    jeg har ikke så mye greie på blomster, men denne du viser frem er slike store flotte "baller"?
    Når jeg får orden på hagen her, så skal jeg ha slike og da er det jo greit å vite hva de heter:)

    SvarSlett
  2. Nydeleg blomst og eit flott innlegg:0)

    SvarSlett
  3. Dette er unektelig en vakker blomst. Absolutt en jeg bør plante i hagen min. Hmm.. hvorfor i all verden har jeg ikke gjort det for lenge siden mon tro?
    Tusen takk for at du minnet meg på den :)

    SvarSlett
  4. Nydelig blomst på A_innlegget ditt! Jeg er også glad i blomster og hage, men har mest sommerplanter som jeg sår tidlig og har i veksthus til de kan plantes ut. Har jo noen stauder og. Tusen takk for hilsen hos meg. Hilsen fra Margit.

    SvarSlett
  5. Først og fremst, takk for besøket og for trivelige ord på bloggen min. :)
    Takk til Petunia også, for god reklame. ;)
    Allium er en favoritt her også. Har lilla og hvite i hagen.
    Det er ikke så lenge til de står i full blomst nå, til glede for oss hage - og blomsterelskere. :) Og for alle hagens gjester.
    Linker deg, og kommer tilbake hit. :)

    SvarSlett
  6. Å, så herlige :-) Et flott bidrag til ABC :-)

    PS:
    Jeg har nettopp startet en fotoblogg: http://fotomorro.blogspot.com
    Her vil det være leksjoner, utfordringer og konkurranser - så titt innom! Og legg gjerne igjen spor etter deg!

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder.
    Eg har mange av desse sammen med Hosta.

    SvarSlett
  8. Nydelig de lilla Alliumene også - flotte løkplanter!

    SvarSlett
  9. Å.........jeg digger Allium. Fint bilde. Artig at du også lar deg friste av sånne tiltak.
    Ha en fin mandag.

    SvarSlett
  10. Har noen bilder av den blomsten på min blogg - og jeg ante ikke hva den het! Samme farge til og med! "Rappet" den fra en nabohage....med kameraet da! Endelig har jeg fått svar på det! Har jo fått det forslaget før, men fant ingen som liknet på nettet!

    Takk for at jeg endelig fant ut det der - og et flott valg for A! Det er en nydelig og dekorativ blomst!

    SvarSlett
  11. Flott blomst og jeg lengter virkelig etter sommeren, merker jeg.

    SvarSlett
  12. Nydelig blomsterbilde og herlig lilla farger.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar ღ